Buddy's Beat

Things That Grow Bumps in the Night!

January 3rd 2010 6:58 pm
[ View A Comments (3) ]

I dunno when it happened, but Mom has just found this little pinkish bump on the side of my nose, back at the line where the fur starts to grow. It doesn't bother me none and it musta grown kinda fast cuz there it is and it wasn't there yesterday, or at least no one noticed it yesterday.

Mom, bein' a mom and all, immediately went all over the Interwebs to see what it might be. It looks like something called a histiocytoma. I only spelled that right cuz Mom sat here and made me spell that right. She wants everypup's Moms and Dads to know the exact thing in case they have informations about it. If it is that big long word, then it is prolly okay and will go away on its own, but sometimes these things are tumors that do bad stuff. It doesn't worry me in the least, but if there is a 1% chance of bad stuff, Mom is gonna worry about the 1% chance of bad stuff. Moms often do that.

Vet opens tomorrow, but Mom gets paid Thursday. Prolly gonna hafta wait until Thursday, but I don't care. I feel pawfectly fine.

Or wait, maybe I don't feel fine. Maybe I feel really really worried and scared and I need some treats to calm me down! Yeah, that's it! I need treats and a nice long walk at the dog park and then more treats and maybe a long-anticipated trip to Cowlumbus before I die and all like those kids on TV! I gotta talk to Gretta!

 
Barked by: Demon Flash Bandit (Dogster Member)

January 4th 2010 at 6:34 am

I'm sure the vet will prescribe lots and lots of treats. I think treats will cure most things; and if they don't, at least the "medicine" is fun. LOL
Barked by: Greta Grace (Dogster Member)

January 4th 2010 at 8:26 am

Maybe you gotsa pimple??? I don't know if that's possible for goggies...
Barked by: Ernie George (Dogster Member)

January 4th 2010 at 9:43 am

Well, Buddy, we are keeping our paws crossed that it are just an ugly skin taggy thing that us doggies get sometimes.

My sisfur has a big giant ugly growth on her leg that is red and yucky. It does not bothfur her and the dogtor says it are nothing. Grammy's shih-tzus sometimes get little warty-like bumps that dogtor says are nothing.

Yours are probably nothing too! But Mamas will be Mamas and so it are best, if you evfur hopes to have a moment of peace and privacy again, to hoooomur your Mama and go to Dogtor to get it checked out.

Wuff yu!

 

Buddy Grau


 

Family Pets

Lexie
Zwei Schnauzer
Haus

Subscribe

(What does RSS do?)